Илон Маск го купи Твитер, вети револуција – почнувајќи од платените сини значки- а голем број на твитерџии и го започнаа бегството од социјалните мрежи со дестинација – Мастодон. Си-Ен-Ен наведува во најмала рака динамична слика: изгледа дека новата ера на Твитер не ги убедува сите корисници: промените на производите и хипотезата за нови правила водат кон барање алтернативни решенија.
Помеѓу омилените „дестинации“ се издвојува Мастодон, социјална мрежа која постои од 2016 година и која – очигледно – забележа значителен раст во последните недели. Идентикитот на Мастодон потсетува на Твитер, објавите се подредени во временска линија што се ажурира на хронолошка основа, без одлучувачко влијание на различни алгоритми. Без претплати, без суми за плаќање, без рекламирање за социјалната мрежа што му се припишува на „креаторот“ Еуген Рочко и поддржана од механизам за групно финансирање.
Мастодон се нарекува себеси „најголемата децентрализирана социјална мрежа“. Станува збор за меѓународна интернет платформа составена од преку 5 милиони претплатници распоредени на околу 12.000 независни сервери чија цел е да ги вратат социјалните медиуми во рацете на корисниците. За разлика од традиционалните социјални медиуми, Мастодон е со отворен код, не собира податоци за претплатниците, немаат рекламирање или тајни алгоритми кои одлучуваат што треба да видите.
„Скелетот“ на операциите наликува на оној на Твитер и, во извесна смисла, ја олеснува транзицијата. Твитот на Мастодон е со мерење до 500 знаци. Ретвитот пак, е поттик.
На Mastodon „секој пример има свој администратор и кодекс на однесување, затоа не заборавајте да ги прочитате правилата пред почеток. Следниве типови на содржина ќе бидат отстранети и може да резултираат со суспензија на сметката и одземање на пристапот до услугата: Расизам; Дискриминација на полот и сексуалните малцинства; Ксенофобичен и/или насилен национализам. Правилата кои се однесуваат на „toots“ се однесуваат и на приватноста. Секоја порака, меѓу различните опции, може да се постави како „јавна, што значи дека ќе се појави на локални и федерални временски линии“. Алтернативно, пораката може да биде наменета „само за следбеници, тоа значи дека само вашите следбеници ќе ја видат“.