Изборете се со паничните напади – ќесе во џебот и откопчајте го копчето

Додека некои луѓе ги загубија своите работни места поради карантинот, други добија двојно повеќе работа – а тоа се психотерапевтите и психијатрите. Стресот што го доживеавме за време на самоизолацијата за многумина резултираше со здравствени проблеми – психички и физички.

Една од последиците со која се соочуваат луѓето во текот на пандемијата се честите напади на паника.

На психолозите најчесто луѓето им се обраќаат заради паничните напади. Пациентите се жалеле на силно чувство на ужас што буквално ги парализирало. Луѓето мислеле дека го изгубиле разумот или дека дури и умираат за време на паничниот напад. Покрај огромниот страв, тие почувствувале и физички симптоми: гушење, забрзано чукање на срцето, мачнина, зголемено потење, вкочанетост, заматен вид, болки во градите и стомакот.

Фото: Профимедиа

Паничниот напад го предизвикува стресот што се насобрал

Психолозите објасниле: нападите на паника се предизвикани од стресот што се акумулира во организмот во текот на подолго време. Дури и кога животот формално се враќа во нормала, експлозиите на силниот страв не престануваат: човекот може да страда од нив со години.

Паниката ги „напаѓа“ луѓето кои не поднесуваат промени

Луѓето со високо ниво на вознемиреност (анксиозност) се најмногу изложени на нападите на паника. Тие имаат претерана потреба од контрола, не го поднесуваат чувството на несигурност и ги доживуваат ненадејните промени во животот како голем стрес.

Фото: Профимедиа

Нападот на паника може да го задеси човекот каде било: на работа, дома, во превозот. Психолозите советуваат: бидете подготвени и запомнете неколку едноставни правила.

  1. Потсетете се: ниту еден човек во светот не починал од паничен напад. И покрај тоа што срцето ви чука како „лудо“, нема да доживеете срцев удар. Нападот на паника е реакција на мозокот на психичкиот замор и стрес. Нема да потрае повеќе од 5-10 минути.
  2. Седнете на удобен стол или кауч во максимално опуштена поза. Откопчајте ги ременот и копчето на вратот. Стегнете ги тупаниците 10 пати.
  3. Дишете во хартиено ќесе: јаглерод диоксидот ги смирува нервите, но не претерувајте!
  4. Ако имате чести напади на паника, носете шише со смирувачки чај или тинктура од валеријана или маточина.
  5. Парадоксално, но – немојте да се борите со чувството на страв. Напротив, опуштете се и доживејте го. Тогаш ќе сфатите дека тој не ве убива.
Фото: Профимедиа

Колку што е помал стравот – толку е послаб нападот. На тој начин, полека ќе го решите својот проблем.

Слични објави

Колку луѓе работат за кралицата Елизабета? Таа има свој човек-будилник, личен сечач на месо и уште многу луѓе со уникатни професии

Еспресо

СЕЗОНА НА БАГРЕМ: Направете сируп кој лечи повеќе заболувања (РЕЦЕПТ)

Igor

Стилски решенија: Нијанса што ги прикрива белите влакна

Еспресо

Нека не ви биде здодевно – Направете ги овие едноставни колачиња со пиво (РЕЦЕПТ)

Еспресо

Слушнете ја песната која хрватскиот пејач Горан Каран ја посвети на девојчето кое загина во земјотресот

Еспресо

Сашко Коцев на Бубамара: Како да те Кики моја, како да те Фрики моја… (ФОТО)

Еспресо

Остави Коментар

13 − 3 =

Слични објави

Тој е личниот фризер на дамите од семејството Заеви: Со Зорица Заева се држиме до тоа што најдобро ѝ стои! (ФОТО)

Igor

Ана Михајловски проговори за поранешниот сопруг и го откри новото момче!

Еспресо

Евергрин вечер со Дац и Александар во Антички театар

Еспресо

Вистинска зимска идила: Бајковити места кои мора да ги посетите барем еднаш во животот!

Слободен печат

Се оженила за актерка, а „тешка е“ 450 милиони долари. Елен Деџенерис има страшно минато!

Васко Спасоски

Легендарниот црн колач за да ги развесели вашите најмили во карантин: Подготовката трае колку еден училишен час!

Еспресо